Timebeskrivelser

YIN YOGA

En rolig, meditativ og myk yogaform hvor vi holder et visst antall stillinger over tid (3-5 min av gangen). Stillingene utføres sittende eller liggende. Vi fokuserer primært på å tøye ledd og bindevev. Vi øver oss på å være i stillingene over tid, på å vende oppmerksomheten vår mot øyeblikket, på å utforske oss selv, senke tempoet og gi slipp. Timen rundes av med ti minutters hvile under pledd med lavendelduftende øyemasker på, og en lett ansiktsmassasje med eteriske oljer.

Intensitetsgrad: Lav.  

MINDFUL RESTORATIVE YOGA

Mindful Restorative Yoga er utviklet etter prinsipper fra blant annet Iyengar yoga og Mindfulness jmf. Jon Kabbat-Zin. Kombinasjonen av disse utgjør et fantastisk verktøy til å oppnå dyp avspenning som balanserer bade kropp og sinn. Utstyr som puter/bolstre, klosser, tepper, stropper og sandposer brukes til å oppnå full avspenning i yogastillingene slik at kroppens nervesystem oppnår tilstander man ellers kun kan oppnå under dyp søvn. Åpen for alle nivåer.

Intensitetsgrad: Lav.

MYK FLYT YOGA

Mild yogaform der pust og bevegelse kobles sammen i ytterst rolige, flytende og dynamiske sekvenser. Passer for deg som har ulike fysiske utfordringer, eller er nybegynner og trenger en mild time med fokus på styrke. Her styrker vi kjernemuskulaturen og tøyer på kroppen i rolig tempo. Du kan forvente deg solhilsener, stående, sittende og liggende sekvenser og en avsluttende shavasana. 

Intensitetsgrad: Lav/middels. 

COREFLOW

Coreflow er en enkel og effektiv styrketime for deg som ønsker å bygge styrke uten å måtte være nødt til å ty til typiske gruppetreningstimer på treningssentre. Her bygger vi gradvis opp styrke, balanse og utholdenhet - uten bruk av fancy utstyr, masete teknomusikk eller speil. 
Timen varer i 60 minutter og inneholder styrkeøvelser som aktiviserer kjernemuskulaturen og bedrer balansen. Vi arbeider med kroppen som motstand og underlaget som redskap og runder av med en yin-inspirert uttøyning.

Intensitetsgrad: Middels/høy

SENIORYOGA

Vår nykommer på kursfronten denne sesongen! Rolig og vitaliserende yogaform for deg som er pensjonert/eldre. Tempoet er betraktelig lavere enn på andre yogakurs, og timen tilpasses dine forutsetninger og behov. Du kan forvente deg et utvalg skånsomme øvelser og stillinger som bidrar til en større bevegelighet og smidighet, økt styrke og ikke minst stabilitet. Et godt supplement for deg som trener styrke, men trenger å løsne på en stiv kropp, eller for deg som trenger å bygge kjernemuskulatur på skånsomt vis.

Intensitetsgrad: Lav/Middels

VINYASA FEELGOOD FLOW

Dynamisk yogaform for deg som ønsker å forbedre din egen kondisjon, styrke, stabilitet, og bevegelighet. I løpet av 60 minutter jobber du deg gjennom hele kroppen.
Praksisen har fokus på pust, bevegelse og flyt. Vi går gjennom solhilsener, stående stillinger, foroverbøyninger, rotasjoner og bakoverbøyninger. Det hele bindes sammen av inn- og utpust. Vi runder av timen med 10 min avspenning.

Intensitetsgrad: Middels/Høy